Madordning

I Harboøre Børnecenter får børnene følgende mad i løbet af dagen:

Morgenmad
Kommer dit barn inden kl. 7.30 er der morgenmad bestående af boller og rugbrød med smør, ost, smørost, figenpålæg og leverpostej.
Der laves havregrød og der er enkelte morgenmadsprodukter.

Vi har bevidst fravalgt søde morgenmadsprodukter (yoghurt, pålægschokolade og marmelade)
Har dit barn selv noget mad med hjemmefra, vil vi gerne det er efter samme princip.

Formiddags frugt
Børnene har selv små madpakker med frugt, grønt, brød eller andet sundt. Vi vil gerne opfordre til at det er nærende mellemmåltider og gerne så det er lettilgængeligt for barnet at spise. Formiddagsmaden spises kl. 8.30 og eftermiddagsmaden kl. 14.00.

Frokost
Vi har aftale om madordning med Wærket i Thyborøn. De leverer varm to gange ugentligt og de øvrige tre dage er det rugbrød med grønt og evt. en lille lun ret.
Vi er bevidste om, at børnene får en varieret kost med fisk, grønt og groft.

Prisen er 502 kr. pr. måned, juli undtaget, og inkluderer morgenmad, frokost og eftermiddagsmad.

Som kommunal institution følger vi Lemvig kommunes overordnede kostpolitik.

Lemvig Kommunes kostpolitik

Shape Created with Sketch.