Hvem er vi?

Børnehaven er en del af Harboøre skole og Børnecenter. Vi er en landsbyordning der er sammen både bygningsmæssigt og organisatorisk. Børnehaven er fysisk placeret på skolen, lige ved SFO og indskolings området. Vi er en DGI profil børnehave.

Vi har typisk 35-50 børn fordelt på to grupper – en gruppe med de yngste børn og en med de ældste.

Vi vil gerne være en børnehave der:

• tilgodeser det enkelte barns udvikling, hvor tryghed, harmoni, leg og livsglæde er i højsædet, og hvor selvstændighed og sociale evner fremmes
  • prioritere en god omgangstone og et indbydende miljø
  • giver børnene udfordringer så de lærer og erfarer i trygge rammer
  • ligger vægt på gode sociale relationer, så alle børn har muligheder for at være en del af et godt fællesskab.

Som landsbyordning har vi skolen som naturlig samarbejdspartner og deltager i arrangementer hvor det giver mening for børnehavens børn. Personalemæssigt benytter vi os af hinandens ressourcer til gavn og tryghed for børnene.

Vi har en fælles platform med skolen som DGI PROFIL. Profilen betyder at vi har en øget opmærksom på bevægelse og sundhed og hvordan det kan medvirke til et godt læringsmiljø. Sundhed er for os - både sund krop og sund sjæl.

Vi har en specialgruppe tilknyttet- Lærkereden. Det er Lemvig kommunes specialtilbud til børn i 2,10-6 års alderen. Børnetallet i den gruppe varierer efter behov.

Børnene er integreret i børnehaven i det omfang de kan rumme det, og er ellers i Lærkereden, hvor der er rum og ro til at tilrettelægge den form for specialpædagogik  børnene har brug for, for at udvikle sig optimalt.

Medarbejdere i børnehaven:

CDN

LW

ASJ

BIT

EM

RSF

ABJ

JOK

CJJ

Conni D. NielsenLea WiborgAnnette JohansenBirte ThomsenElse Marie PedersenRikke S. FrostAnette JensenJaqueline O'Brien KirkConny J. JensenBirgitte B. Nees
PædagogPædagogPædagogPædagogisk assistentPædagogPæd.med-hjælperPædagogPædagogKøkken-assistentPædagogisk leder